Realitatea din spatele clasamentelor producatorilor de telefoane mobile

Toti producatorii anunta cresteri sau chiar recorduri in aceste zile, in urma publicarii rezultatelor financiare din primul trimestru al acestui an. Bineinteles, fiecare prezinta doar lucrurile bune, doar ceea ce este cel mai convenabil si atrage privirile.

Nokia nu spune ca este in picaj, ca de abia face fata concurentei, ci se lauda ca inca este pe primul loc in topul producatorilor de telefoane mobile. Samsung se lauda ca este producatorul cu cea mai mare crestere fata de primul trimestru al anului trecut, dar cresterea se refera doar la segmentul de smartphoneuri, Samsung fiind totusi pe locul 3 la acest capitol intre producatori (dupa Nokia si Apple) si pe locul 2 in ceea ce priveste cota de piata in topul producatorilor de telefoane mobile (dupa Nokia).

HTC se lauda in aceste zile cu profituri uriase, aproape duble fata de primul trimestru din 2010. In ceea ce priveste topurile producatorilor, insa, HTC mai are „de mancat”, cum se zice pe la noi. Producatorul din Taiwan nici macar nu se regaseste in topul primilor cinci producatori, fiind trecut la categoria „Altii”. Nici Motorola nu face exceptie de la regula, producatorul luand privirile oamenilor cu faptul ca a livrat pe piata in primele trei luni ale acestui an peste 4 milioane de smartphoneuri. Nimic despre clasarea in topurile producatorilor, unde este in aceeasi categorie cu HTC.

Bineinteles, din acest sir nu putea lipsi Apple. Producatorul american ne ameteste cu faptul ca are cea mai mare crestere dintre toti producatorii din lume in privinta numarului de terminale lansate pe piata si in privinta cotei de piata. E normal sa fie asa, pentru ca Apple a crescut de la 2,8% in T1 2010 la 5% in T1 2011, dar aceste cifre nu arata bine. Nici diferenta nu arata bine. Decat sa spui ca Apple a crescut in cota de piata cu 2,2% mai bine spui ca Apple a avut o crestere de 78%. La fel si in privinta numarului de terminale livrate pe piata, unde a inregistrat o crestere de aproape 115%.

Frumos, nu? Si uite asa, noi consumatorii, suntem orbiti de cifrele impresionante, de procentele extraordinare si de reclama pe care producatorii singuri si-o fac. Nu mai putem judeca bine apoi care producator este cel mai tare, care este cel mai cautat, care este cel mai bun. Pentru ca, dupa cum zic acesti producatori, ei sunt cei mai tari, cei mai cautati, cei mai buni.

Si atunci, cand te afli in fata unei decizii, cum alegi? Ce telefon iti cumperi? Cum faci departajarea intre producatori? Cea mai buna solutie este informarea detaliata, iar MobiMe chiar asta face. De aceea existam noi aici. Sa spunem lucrurilor pe nume, sa deschidem ochii si pentru voi si sa va aratam care este realitatea din spatele reclamelor.

Articol publicat pe MobiMe

Anunțuri

About Irina Maxim

Jurnalist

Posted on 03/05/2011, in IT&C and tagged , , , , , , , , , . Bookmark the permalink. Lasă un comentariu.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: