Cuvinte cheie in redactarea pe blog

Am inceput luna trecuta un experiment. Stiind ca se apropie sarbatorile de iarna si ca multi internauti (si nu numai) doresc sa trimita mesaje, felicitari si urari celor dragi, colegilor sau cunoscutilor, am scris un post care sa cuprinda cat mai mute cuvinte-cheie, care sa atraga cautatorii de asfel de mesaje spre acest blog.

stats.jpg

In consecinta am folosit cuvinte ca: urari, iarna, sarbatori, mesaj, Craciun, Anul Nou, prieteni, rude, colegi, vecini, SMS, felicitari, amuzante, simple, scurte (sau derivatele acestor cuvinte). Rezultatul? In doar o luna de zile au fost 6.180 de vizualizari ale postului, perioada cea mai buna din punct de vedere statistic fiind 23-25 decembrie (cum era normal) cand s-au inregistrat 3666 de vizite pe blog, din care 3376 doar pe acel post. Ceea ce i-a adus pe vizitatori aici au fost tocmai rezultatele motoarelor de cautare (Google in special), consecinta a cuvintelor introduse de ei in motorul de cautare folosit, cuvinte care se regasesc si in lista enuntata de mine mai sus.

Ce reiese in urma acestui experiment?

– Ca romanii cauta pe net mesaje de felicitare, in loc sa le compuna singuri.

– Ca fac acest lucru in ultima clipa, sau chiar dupa ce evenimentul ce merita felicitat are loc.

– Ca folosirea de cuvinte-cheie in compunerea unui text difuzat online, aduce trafic autorului textului.

– Ca pentru trafic nu conteaza ce spui, atata timp cat ceea ce spui este cautat.

Si nu mica imi este mirarea ca si azi sa descopar ca postul respectiv a fost accesat de 3 vizitatori, care cautatu pe google „mesaje si urari de Craciun”, „urari Craciun” sau „urari de sarbatori”. Dar nu m-as mira deloc ca maine, sa descopar ca si acest post de analiza, a fost accesat, tot in urma unor astfel de cautari si tot datorita cuvintelor-cheie.

Anunțuri

About Irina Maxim

Jurnalist

Posted on 16/01/2008, in Blogareala and tagged . Bookmark the permalink. 4 comentarii.

  1. Corect! (ca tot discutam despre asta la mine pe blog cu lumea care zicea ca succesul unui blog sta numai in trafic, uneori cam asa se intampla, indiferent ce ai scrie in articol)

  2. Si, totusi, Craciunul si Anul Nou au trecut de mult. A trecut si Boboteaza, dar oamenii inca mai cauta „urari de Craciun”. Se pregatesc oare pentru Craciunul urmator? Sau doresc sa stie daca au aparut „noutati” in acest domeniu?

  3. Sau poate cauta evenimente, articole, oferte, vedete, anunturi s.a. chestii care au aparut in acea perioada?
    Funny anyway 🙂

  4. cred ca daca ar cauta altceva decat strict „urari” ar mai scrie ceva pe langa „urari de Craciun”.
    Nu stiu ce sa zic. Pentru mine ramane un mister.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: