Dependenta de tutun

Vreau sa ma las de fumat. Nu se mai poate asa. Am depasit de multi ani norma pachetului pe zi. Deci sunt dependenta. Am multi prieteni care au reusit performanta de a se lasa de acest viciu prostesc, pana la urma. Pentru ca este o prostie sa fumezi. Nu doar ca-ti afecteaza sanatatea, dar nici nu da bine, ca imagine, vreau sa zic. In plus, gustul pe care-l ai dimineata cand te trezesti, gafaitul sau sforaitul (recunosc, mi se intampla uneori sa ma aud sforaind), si nu in ultimul rand cheltuiala inutila. Toate astea ma determina sa pun punct vietii de fumatoare.

Adica, inteleg sa dai bani pe produse cosmetice, parfumuri, bijuterii. Dar sa dai bani (multi bani) pe o imagine sociala nu tocmai buna, pe un gust amar pe care-l simti in fiecare dimineata, pe sunete nu tocmai delicate cand dormi, asta e dovada de prostie totala. Si totusi, sunt multi fumatori in lumea asta. Multe persoane arunca banii pe fum. Fum care nu aduce beneficii, doar deservicii.

De aceea m-am hotarat: ma las. Am mai incercat si in anii trecuti, dar de fiecare data s-a gasit persoana sau evenimentul care sa ma determine sa zic: „doar una, ca apoi ma las iar…” Si dupa una, a mai urmat inca una, si inca una si iar am ajuns la statutul de fumatoare convinsa.

Acum gata! Sting tigara, arunc chistoacele, spal scrumiera si devin o alta persoana. Sper…

About Irina Maxim

Jurnalist

Posted on 12/01/2008, in Blogareala and tagged . Bookmark the permalink. 23 comentarii.

  1. Succes in demersul tau. Sper sa reusesti [te incurajeaza un nefumator] 😉

  2. Desi am prieteni 95% fumatori si unul din parinte fumator, am reusit de m-am ferit de un astfel de viciu. Eu nu inteleg ce e aia sa fumezi, bagi fum in tine si-l scoti… lipsa de ocupatie, obicei prostesc in orice caz (recunosc ca am incercat)…

  3. e normal sa nu intelegi, daca nu a ajuns sa-ti placa. Dar eu, acum, simt cu adevarat ce inseamna dependenta. Am noroc ca nu trebuie sa ies prea mult si, astfel, nu intru in contact cu tentatiile. Dar e greu al naibii sa rezisti.

  4. Yoyo… iti recomand un film mai vechi dupa ce te lasi de fumat… How high (1 si 2)… 😛

    Eu unul am incercat… dar… degeaba… Pana la urma am ajuns la un acord cu mine insumi sa ma las de fumat cand apare primul copchil…:D

    Multa bafta in demersul tau… Eu tocmai am plecat la o tigara…:))

  5. la primul copchil (sper si singurul) ma gandeam si eu sa ma opresc. Dar am zis sa incep din timp cu pregatirea psihologica. 😀

  6. Dardar vezi ca pe pachete scrie urmatoarea remarca: „fumatul poate dauna calitatii spermei” Asa ca vezi tu ce si cum cu copchilu :D:D

  7. e foarte simplu să te laşi de fumat.

    trebuie doar să nu mai fumezi.

  8. @fanitza esti/ai fost fumator?

  9. acum 6 ani nu eram şi acum 7 luni eram.

  10. si acum cum esti? 😀

  11. băutor de jack cu gheţă… ascultător de muzică la o oră târzie… toate fără scrumieră.

  12. oh, ce imbietor 😀

  13. Renuntarea la acest viciu depinde de ambitia fiecaruia.Daca dependenta este mai mare decat ambitia , nu ai nici o sansa. Iti arat o reclama anti-fumat din UK , spot care face parte dintr-o campanie bine pusa la punct ( spre deosebire de tara noastra) .

    Un prieten bun de al meu a vrut sa se lase ,urmand un tratament cu pastile,insa nu a rezistat tentatiei de a fuma 1-2 tigari pe zi ,si dupa 2 zile i-a fost foarte rau! Asadar,cred ca nici o pastila nu este mai puternica decat ceea ce iti propui. Eventual,vezi un medic,te va ajuta!

  14. Normal, pentru un om cu mintea limpede, dependenta nu trebuie sa fie mai puternica decat ambitia. Dar, sunt momente cand ambitia o lasa mai moale si atunci dependenta iese la suprafata. Totul depinde de cat de puternica este ambitia sa revina pe primul loc.
    Si cred ca reusesc sa tin dependenta in frau. Chiar daca imi da cate un ghiont, mi-am impus s-o ignor.

  15. un_trecator

    bafta in incercarea ta.

    cel mai bine ar fi sa nu te mai uiti la meciurile stelei, ca iar te apuci de fumat ( de nervi )

  16. multumesc trecatorule.

    oricum in timpul meciurilor nu prea fumam. Mai mult inainte de meciuri, ca aveam emotii, sau dupa meci de nervi sau bucurie. Mai mult de nervi, in ultima perioada, ce-i drept.
    Cel mai bun lucru pe care-l observi dupa ce te lasi de fumat sunt banii. Ma tot mir cum de n-am cheltuit bani in ultimul timp.

  17. adevarul e ca personal nu gasesc un motiv destul de bun sa ma las de fumat. sau poate ca nu vreau sa gasesc:)
    sa incerc sa ma las de fumat si sa nu reusesc n-ar da bine deloc. o sa ma gandec la chestia cu motivele, sa gasesc macar unul care sa fie determinant. motivatia e importanta

  18. Motive ar fi destule. Lasand la o parte problemele de sanatate pe care le provoaca fumatul, lucru deja cunoscut de toata lumea, e vorba de faptul ca economisesti o suma buna de bani (depinde cat de mult fumezi). Apoi, mai pe romaneste spus, nu-ti pute gura a tutun. In plus, din ce am observat eu, oamenii au o parere mai buna despre nefumatori decat despre fumatori.
    Motivatia trebuie sa ti-o gasesti tu. Eu mi le-am gasit pe ale mele. Si nu-mi pare rau deloc.

  19. lol! e foarte usor sa te lasi de fumat. am prieteni care au reusit asta chiar si de 57 de ori … hehe!
    sper ca tu sa reusesti doar o data …

  20. de 57 de ori? 😀
    asta ar fi ca si cum n-ai fuma o luna din an 😀

  21. hehe. ai inteles tu ideea! lol!

  22. totul se petrece numai in mintea noastra… m-am lasat de fumat deoarece sunt prea slaba… e mai bine fara un asfel de viciu! vorba aia: „tigarile si cafeaua prieteni buni ai alcoolistului!”

  23. Interesant postul tau. Zilele urmatoare o sa parcurg mai multe posturi.

Lasă un răspuns

